Jorelien Kuijers

Visueel ontwerper en marketing bij Buro de Haan

Jorelien Kuijers

Jorelien heeft een dubbelfunctie bij Buro de Haan. Ze werkt op de afdeling architectuur waar ze zich bezig houdt met het visualiseren en animeren van projecten maar is ook onderdeel van het marketingteam waar ze zich bezighoudt met onder andere websites, e-mail marketing en diverse andere werkzaamheden.

Hoe ben je bij Buro de Haan terecht gekomen?

Ik ben begonnen als stagiaire. Na mijn havo heb ik een sprintjaar gevolgd maar ik kwam er tijdens mijn stage bij Buro de Haan als snel achter dat ik daar niet mijn voldoening uithaalde. Dat werd ook gezien bij Buro de Haan. Ik kreeg een projectje van de afdeling architectuur en dat bleek ik wel heel leuk te vinden. In eerste instantie was ik van plan om na mijn stage door te leren maar werd ik ervan overtuigd om hier te blijven werken en me te ontwikkelen door trainingen. Inmiddels werk ik alweer meer dan 2 jaar met veel plezier bij Buro de Haan.

Wat vind je leuk aan werken bij Buro de Haan?

De diversiteit aan taken vind ik het leukste aan mijn werk, elke dag is anders voor mij. Verder heb ik erg veel vrijheid in taken. Er wordt mij niet elke dag verteld wat ik die dag moet doen, maar ik kan zelf mijn werkzaamheden inplannen en verdelen. De sfeer binnen het bedrijf is gezellig, de medewerkers zijn vrij nuchter en gaan goed met elkaar om. Vanuit de personeelsvereniging wordt er ook actief aan teambuilding gedaan. Zo hebben we periodiek uitjes, is er een bouwvakbarbecue en zijn we onlangs nog een dagje met het team naar Winterberg geweest. Dit zorgt er voor dat er meer hechtheid in het team is gekomen.

Mijn grootste uitdaging is dat ik het werk over 2 afdelingen moet verdelen. Daarnaast wil je ook je eigen ontwikkeling in de gaten houden naast de werkzaamheden. Erg gaaf vond ik ook dat we voor een opdrachtgever een virtual reality presentatie hebben moeten geven. Deze presentatie werd erg goed ontvangen en sinds die tijd zijn we VR nog verder gaan uitrollen over de organisatie.

Wat vind je van de geboden opleidings- en doorgroeimogelijkheden?

Mij werd de opleiding tot binnenhuisarchitect aangeboden maar na mijn eerste opdracht kwam ik er echter achter dat het visuele gedeelte me meer aantrok. De opdrachtgever maximaal inzicht geven in zijn of haar project, dat vond ik leuk om te doen. Ik ben me na deze opdracht meer gaan richten op visualisatie en animatie van projecten. Hier ben ik eigenlijk dus ingerold en ik ontwikkel me nog steeds.

Naast vakinhoudelijke training hebben we ook een 360 graden feedback training gehad, zodat je als collega’s onderling ook beter van elkaar kan leren. Ook wordt er veel interne kennis gedeeld op de werkvloer, maar mochten we die kennis missen op de werkvloer dan kijken we naar opleidingen of trainingen.

Hoe ziet je gemiddelde werkdag eruit?

Een werkweek verschilt enorm voor mij. De ene dag maak ik van een log bouwkundig 3D model een visuele belevenis en de andere dag bemoei ik me met marketingactiviteiten binnen de organisatie.

Meestal werk ik op het kantoor. Maar toen de coronacrisis de kop opstak moesten we wel thuis aan de slag. Ik kan thuis prima werken maar soms werken bepaalde programma’s beter op kantoor. Voor de coronacrisis werkte ik vrijwel niet thuis maar dat bevalt me toch wel goed dat ik dat waarschijnlijk af en toe wel blijf doen.

Heb je hobby’s die je kan combineren met je werk?

Thuis ben ik zelf ook graag creatief bezig, zoals tekenen en fotograferen. Dat kan ik goed combineren met marketing en architectuur. Zo combineer ik werk en privé alleen dan in een andere setting.

Bekijk al onze vacatures