Jaap Snijder

BIM modelleur en afdelingscoördinator Engineering bij Buro de Haan

Jaap is als coördinator van de afdeling Engineering nauw betrokken bij de continuïteit van de innovaties in het bedrijf.

Hoe ben je bij Buro de Haan terecht gekomen?

Ik werd via LinkedIn benaderd met de vraag of we eens een kop koffie konden drinken. Omdat ik destijds op zoek was naar een woning heb ik het in eerste instantie afgehouden. Maar toen ik de woning klaar had heb ik weer contact opgenomen met de vraag of er nog mensen gezocht werden en dat was het geval. Die kop koffie werd alsnog gedronken en tijdens dat gesprek werd ik overtuigd om voor Buro de Haan aan de slag te gaan. De doorslaggevende reden was voor mij de hoge mate van innovativiteit die je hier ziet. Wat me ook erg aansprak was de mogelijkheid om met het gehele bouwkundige proces te werken in plaats van enkel de constructie zoals ik gewend was.

Is het leuk om te werken bij Buro de Haan?

Ik vind het erg leuk dat je binnen Buro de Haan het voortouw moet nemen en mag meedenken bij alle aspecten die komen kijken bij de ontwikkeling van een gebouw. Die diversiteit en het werken aan de missie “beter bouwen” spreekt mij heel erg aan. Hoe kunnen we sneller, makkelijker en beter bouwen?

Binnen het bedrijf is er een goede sfeer; iedereen is aardig voor elkaar en kan goed met elkaar opschieten en dat vind ik ook wel uniek. Door de personeelsvereniging en hun periodieke uitjes merk je ook dat bewust aan teambuilding wordt gedaan. We zijn 1 team met ieder zijn eigen specialiteiten, een ieder voegt iets toe om zo gezamenlijk tot een gezamenlijk product te komen.

Het telkens leren van nieuwe dingen is voor mij de grootste uitdaging, geen routinematig werk, maar elke project heeft nieuwe, onbekende uitdagingen. Hierin krijg je zelf alle vrijheid om dit uit te zoeken en anders zijn collega’s altijd bereid je te helpen. Onlangs was er een nieuwbouwproject welke ik op het laatste moment kreeg toegewezen. De bouw was al begonnen en bepaalde dingen waren nog onduidelijk. Op dat moment zat er wel wat druk achter maar het eindresultaat is prachtig geworden. Vaak blijkt achteraf dat je tot meer in staat bent dan dat je vooraf had gedacht en dat maakt je toch wel trots.

Wat vind je van de geboden opleidings- en doorgroeimogelijkheden?

20% van je tijd mag je besteden aan persoonlijke ontwikkeling, dus er zijn volop mogelijkheden om jezelf door te ontwikkelen. Periodiek vinden er functioneringsgesprekken plaats en intern vinden er ook trainingen plaats. Bij alles wat wordt ontwikkeld worden ook video’s gemaakt zodat nieuwe, maar ook bestaande, collega’s bekend worden met de werkwijze. Ook wordt er onderling veel kennis uitgewisseld tussen collega’s.

Hoe ziet je gemiddelde werkdag eruit?

Mijn werkdagen zijn te variërend om te spreken van een gemiddelde werkdag. Ik wissel dagen die ik compleet kan plannen af met dagen waarop alles anders loopt dan gedacht door tussenkomst van nieuwe projecten en losse dingen. Ik vind zelf dat dit het werk juist heel leuk maakt dat je niet alles altijd kunt plannen. Zelf werk ik alle dagen op kantoor maar er zijn ook collega’s die thuis of op locatie bij een klant werken. Thuis kan je beter concentreren is mijn ervaring maar het sociale gedeelte en de mogelijkheid tot het kunnen stellen van vragen en overleg is iets wat ik wel mis als ik thuis werk. Wekelijks hebben wij een overlegmoment en wordt besproken hoe eenieder ervoor staat met zijn of haar werkzaamheden. We kunnen elkaar zo helpen en kunnen nieuwe projecten verdelen.

Heb je hobby’s die je kan combineren met je werk?

In mijn vrije tijd ben ik technicus voor Vechtdal FM en een collega moest voor het bedrijf een geluidsinstallatie kopen en hierin kon ik advies geven. Ik heb interesse in IT en ik volg de ontwikkelingen in de sector op de voet. Die deel ik dan weer met collega’s om toe te passen voor het werk.

Bekijk al onze vacatures