Gerhard

Financial Controller bij Buro De Haan.

Als financial controller binnen Buro De Haan houdt Gerhard zich voornamelijk bezig met het beantwoorden de vraag: ‘Hoe staan de financiën erbij? Daarnaast werkt hij aan de interne beheersing van de administratieve organisatie.

Hoe ben je bij Buro de Haan terecht gekomen?

Via Facebook zag ik de vacature voorbij komen en uit de tekst kon ik opmaken dat Buro De Haan een groeiende organisatie was. Ik was zelf nog niet echt op zoek naar iets anders maar ik riep wel altijd: ‘Als ik iets anders ga doen, dan wil ik helpen een groeiend bedrijf naar een hoger niveau te brengen.’

Ik heb altijd affiniteit gehad met bouw en IT dus dat was een van de triggers om te reageren op de vacature. Toen ik hier op gesprek kwam en het verhaal van Arjan de Haan hoorde, was er direct een klik. Het gesprek begon om 10.00 uur en ik kan me nog herinneren dat het opeens kwart voor 12 was. Dat we al zo lang in gesprek waren, hadden we allemaal niet eens in de gaten. Het was een goed gesprek en ik zag dat er mooie uitdagingen lagen bij Buro De Haan.

Waarom is het leuk om bij Buro de Haan te werken?

Het is een jonge club met mensen die allemaal enthousiast zijn over de dingen die ze doen. Iedereen is heel betrokken bij elkaar. Als er iets speelt binnen de organisatie, heeft iedereen het erover. Ik merkte dat ik heel snel opgenomen werd door collega’s. Het menselijke gehalte in de organisatie is heel hoog en dat vind ik mooi.

Als ik naar mijn eigen functie kijk, dan vind ik de afwisseling tussen alle bedrijven en afdelingen heel leuk. Buro De Haan is een dienstverlenend bedrijf en GroenPrefab en GroenVeste, dochterbedrijven van Buro De Haan, zijn projectorganisaties. Die mix van verschillende uitdagingen vind ik superleuk.

We hebben ieder kwartaal een bijeenkomst waarin alle afdelingen en dochterbedrijven vertellen over de huidige stand van zaken. Ik heb er nu twee meegemaakt en vond het super gaaf om te horen waar iedereen mee bezig is. Ik dacht echt: ‘Gaaf dat we dit allemaal kunnen doen!’

Wat vind je van de geboden opleidings- en doorgroeimogelijkheden?

Persoonlijke ontwikkeling wordt zeker gestimuleerd en dat merk je binnen het hele bedrijf. Ik wil me graag verder ontwikkelen in het controller-vak. Waar ik bij mijn vorige baan mee keek met hoe het de afgelopen periode gegaan was, zit ik nu ook aan de andere kant van de tafel om beslissingen te nemen over hoe we het de komende periode gaan doen.

Hoe ziet je gemiddelde werkdag eruit?

Geen week is hetzelfde en dat maakt mijn werk erg leuk. Ik houd me bezig met het verkrijgen van inzicht in de financiën. Mijn doel is om een rapportagecyclus op te zetten waardoor de financiële situatie gemakkelijk inzichtelijk wordt. Daarnaast kijk ik ook naar de administratieve processen, die door de groei van het bedrijf constant aan verandering onderhevig zijn.

Ik richt me nu vooral op het krijgen van inzicht en het ophalen van informatie bij alle afdelingen. De laatste tijd ben ik druk geweest met de jaarrekening maar daar komen allerlei zaken tussendoor. Ik voer bijvoorbeeld ook veel gesprekken over de optimalisatie van het intranet. Het intranet is intern ontwikkeld en daardoor zijn we flexibel. Dat vind ik leuk en het helpt ons.

Heb je hobby’s die je kan combineren met je werk?

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te klussen. Doordeweeks werk ik veel met de computer dus daarom werk in mijn vrije tijd graag met mijn handen. Ik heb in huis genoeg dingen te doen. Mijn affiniteit met de bouw zie je dus ook terug in mijn vrije tijd.

Bekijk al onze vacatures